donderdag 4 juni 2009

Het Zwitserleven gevoel

Waarschijnlijk heeft iedereen de laatste dagen wel heel erg genoten van het mooie weer. Met temperaturen boven de twintig graden en geen wolkje aan de lucht is het al snel goed toeven op de stranden, de terrassen en op het water.

Maar een rondje zwemmen op de Kager Plassen rond je eigen boot is wel heel erg lekker! Surfplank in de buurt, een wijntje op het achterdek. Iets te eten. Het Zwitserleven gevoel! Ik kan zo in die reclame!
En waar kun je in Nederland beter liggen dan op de Kaag? De verschillende plassen zijn fantastisch, het is een prima uitvalsbasis voor tochten in Noord- en Zuid-Holland. Haarlem is twee uur varen en na een avondje eten op de Botermarkt en natafelen in de Stalker is de boot een erg goedkoop overnachtingadres.

Hobby
Ik heb altijd al iets met boten gehad, waarschijnlijk mijn Scheveningse achtergrond.
Dit jaar is het derde jaar dat ik mijn stalen Tengro Kruiser op de Kaag heb liggen: de ‘My Way’. Het is een al wat ouder model, maar met wat veranderingen aan het interieur en een paar blikken verf ziet hij er weer uit als nieuw. Bijna negen meter met zes slaapplaatsen, een keuken en een eigen toilet.

OK, het vergt wat onderhoud. Hij moet om het jaar uit het water en er is bijna ieder weekend wel iets te schilderen. Iemand heeft ooit gezegd: koop een boot en werk je dood! Zit wel iets in, maar als het je hobby is? In een verloren weekend even wat schuren en plamuren? Zen en de kunst van het bootonderhoud!

Vakantie

Ik was vroeger meer iemand voor de lange reizen. Op vakantie in eigen land? Niet voor mij, dacht ik. Maar ik moet toegeven; Nederland ziet er echt heel anders uit vanaf het water! De afgelopen twee jaar ben ik dan ook niet zo heel ver weg geweest met vakantie. Een rondje via Amsterdam, Muiden (met het Muiderslot), de randmeren, de Vecht, de Loosdrechtse en Nieuwkoopse plassen, Woerden en Alphen. Met mooi weer en wat te eten en te drinken doet het echt niet onder voor een vakantie in de tropen.
(trouwens… zonder reclame te maken:
http://www.zwitserlevenzeilweek.nl/)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten